View Single Post
Lavkarbo!!

Kutt ut alle karbohydrater og trykk i deg så mye fett som overhodet mulig.dette er spesielt viktig i startfasen for å presse kroppen i det som kalles ketose.her snakker vi mengder fett på grensen av å være vulgert. Du kommer til å føle deg dritt i noen dager, men når kroppen begynner å brenne fett som energi, så kommer sukkersuget og brødmatsuget til å forsvinne og du vil føle deg superbra.

Mange tror att slike store mengder med fett er skadelig for kroppen. Jeg fikk legen til å følge meg opp med nødvendige blodprøver den tiden jeg drev med dette og han var mildt sagt forfjamset over hvor gode prøveresultatene var.

"hjernen må ha karbohydrater". Ja, dette stemmer, og etterhvert så omdanner faktisk kroppen visse proteiner til glukose til hjernen.

Min erfaring er att selv den minste lille sprekk på karbohydrater vil dytte kroppen ut av ketose, og det går da rundt 4dager før energinivået kommer tilbake.

Det er veldig viktig å spise fiberrik grønsaker som fks brokkoli for fordøyelsen sin skyld.

Hvis du plutselig opplever att du blir daff eller opplever blodtrykksfall litt uti løpet, så er det verdt å øke saltinntaket. Kroppen trenger mere salt når den er i ketose.