View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Til TS. Jeg ser du skriver du leste noe fra en powerpoint fra lar om at suboxone ikke gir noe euforie og dette stemmer men det du leste har blitt tatt ut av konteksten.

Det du leste gjelder for personer med opiat avhengighet. Som er avruset og stabilisert på en høy dose
(Vedlikehold dose) soboxone / subotex. 8-32mg daglig dose. Personer i lar. Vil da ikke få noe euforie av sin daglige dose!

Men for personer som ikke har brukt subutex/suboxone før vil kunne oppleve sterk rus/euforie av dette. 1mg buprenorphine som er virkestoffe i subotex/suboxone vil gi sterk rus for personer uten toleranse.

Jeg selv har vært i legemiddelassistert rehabilitering (lar) i +/- 10år. først gikk jeg på metadon 3år men jeg ble så ødelagt i kroppen av metadonen. Så jeg byttet til suboxone film. I 5år.

De 2siste årene nå har jeg godt på subotex men nå atter en gang måtte jeg bytte preparat. På grunn av at lar vil spare penger så må alle pasientene bytte til likeverdige preperater til sobutex/suboxone disse nye preparatene er :

Buprenorphine orifarm (subotex)

Subuxone indivior. (Subuxone)

Metadon nordics drugs. (Metadon mixture)

Dette er samme preperater bare biligere allternativer. Da di gamle orginal preparatene er nesten 10× prisen mot di nye.

orginalen subuxone 16mg koster 2038kr og erstatning preparate koster 230kr.

Jeg byttet til buprenorphine orifarm subotex.

Jeg tar 24mg pr dag. Henter på apoteket 1gang pr uke.

Og skal jeg få rus så må jeg gå 48timer uten medisien. Også knuse opp 3stk 8mg og injisere dette. Da kan jeg få et par timer steinhet. Så dette gidder jeg ikke gjøre lengere. Nå er jeg 5år rusfri så har ikke noe russug lengere. Å nå lever jeg godt uten noe sug eller noe lengere. Jeg å kjeresten er begge i lar. Å vi er begge i fast jobb å lever normale liv. Å merker ikke stort til at jeg bodde på gata gikk på heroin for 5år siden. Men jeg må si jeg føler meg dypt krenket når jeg leser noen av komentarene i denne tråden. Når folk skriver. Heroin junkie medisin. Dette er livs nødvendig for meg vist jeg skal kunne leve et bra liv. Voks opp trangsynte folk!