View Single Post
Sitat av Qon Vis innlegg
Det er enkelt. Vi er dyr som bor på en planet. At noen av dyrene tar en sjefsavgjørelse og setter håndjern på meg for at jeg finner glede i naturens planter er fucked up, ferdig snakka. Det er ikke en debatt. Lovene må oppdateres. Fra det store kosmiske perspektivet er det ingen som har retten til å frata andre sin frihet. Det er greit nok at vi som samfunn ønsker å frata farlige mennesker sin frihet. Vi vil ikke ha mordere og voldtektsmenn fritt ute på gata hvis vi kan stoppe det. Men kan vi virkelig forsvare å ta fra folk sin frihet kun fordi de finner glede i en plante som har vokst på planeten i tusener av år?

Eier ikke alle mennesker sin egen kropp? Hvorfor gjør vi ikke det? Hvem er det som bestemmer at jeg ikke eier meg selv og min egen hjerne? Jeg gir ikke opp min frihet bare fordi noen foreslår det. Folk kan krangle om hvor trygt eller farlig Cannabis er, men til syvende og sist er det irrelevant. Jeg står moralsk ansvarlig for mine handlinger. Så lenge jeg er bevisst over mine handlinger og tar hensyn til andre mennesker er det ikke forsvarlig å straffe meg for å eie litt av naturens frukter. Legalize the herb.
Vis hele sitatet...
Jeg er lei av at folk sier det er naturlig og burde legaliseres derfor.
Kratom, DMT, fleinsopp osv er og naturlige, men burde en legalisere det av den grunn? Det er snakk om sterke rusmidler, som kan lett skade oss/gjøre oss avhengige. Så lat oss ikke legalisere det med grunnlaget at det er naturlig og bra for oss, men heller at det er et rusmiddel og at alle og en hver som ønsker å putte det i seg burde få lov til det.