View Single Post
Du kan gjerne begynne med å fortelle oss hva du spiser en typisk hverdag. Antageligvis spiser du ikke så mye du tror om du hadde målt kaloriinntaket ditt. Det å gå opp i vekt er egentlig ganske lett, spis mer enn du forbrenner, men for å vite hva du egentlig spiser må du nesten veie og måle maten din. Et godt verktøy for det er f.eks. mobilappen "Myfitnesspal" eller nettsiden kostholdsplanleggeren.no

Noe annet som kan spille inn er om du er en veldig rastløs person som fikler mye i løpet av hverdagen, du vil i løpet av en hel dag forbrenne mer enn en person som er totalt stillesittende. Hva du jobber med, om det er stillesittende eller energikrevende, påvirker også hvor mye du forbrenner.

"Begynte å trene igjen nå ved månedsskiftet januar/februar sammen med en venn og vi er begge innstilte på å trene bra for å få sommerkroppen 2018" Det første du kan begynne med da er å legge vekk den idéen om at et kosttilskudd skal kunne være til hjelp. Du må gå inn for å legge på deg, og det krever at du bevisstgjør deg selv i en større grad hvor mange kalorier maten du spiser inneholder.

Energiinntak - energiforbruk = vektøkning.

Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Kosttilskudd for å bremse forbrenning med mål om å legge på seg? Så du ser etter den enkle løsningen. Det funker ikke helt sånn.
Hvis du vil legge på deg må du spise mer.

Har mistet tellingen på hvor mange tynninger jeg har hørt si "jeg spiser mye" og kan fortelle deg at det nesten 100% av gangene viser seg å ikke være mye i det hele tatt dersom jeg har bedt de beskrive hvordan de spiser i løpet av en dag. Du må spise mer!

Mine tips for vektøkning er å dynke så mye av maten du spiser i olivenolje - man får smaksatte varianter som er veldig gode. Ha det på ris, poteter whatever. Olivenolje er veldig kaloririkt.
Hvis du ikke har en blender så invester i en og lag shakes med havregryn, iskrem, bananer, gainer, fløte/h-melk og honning og tving nedpå en etter frokost, middag og kvelds.
Dette med å gå opp i vekt handler ofte om å presse seg selv. Følger du disse rådene vil du bli skremt av vektoppgangen din. Siden du trener i tillegg kan dette by på gode resultater.
Lykke til
Vis hele sitatet...
Det er sant at du må gjerne føle at du må tvinge i deg mat for å gå opp i vekt. Men å spise hva som helst er ikke særlig gunstig for helsen din, og da må man spørre seg om det i det hele tatt er verdt det

Vektøkning kan lett oppnås om man med litt planlegging. Alltid ha klare måltider til de konvensjonelle mattidene som frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Del opp antall kalorier og du finner ut at du må ikke spise to grandiosaer til middag, eller en hel boks is til kveldsmat.

Hvis du greier å spise 750 kalorier til frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Så kan jeg nesten garantere deg at du i løpet av en måned har gått opp en kilo eller to. For rask vektøkning er heller ikke gunstig, du vil helst ha det i form av muskler (men en økning i fettmasse er nærmest uunngåelig).
Sist endret av pmprsrgr; 13. februar 2018 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.