Tråd: DMT-tråden
View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
Sitat av Bearass Vis innlegg
Etter å ha lest boka tenker jeg at Ayahusca virker som en mere oppbyggelig måte å innta dette stoffet. Litt som å f.eks å røyke Salvia - kontra å spise det på den tradisjonelle måten.

Noen tanker rundt dette fra erfarne brukere?
Vis hele sitatet...
Ren DMT inntatt ved hjelp av røyking eller injisering er kun et kjapt og kaotisk flash på 5-10 minutter. DMT inntatt gjennom ayahuasca brygget vil gi deg en opplevelse strukket ut over lengre tid, hvor du får mye mer tid til å bearbeide dataene som strømmer inn. Det er ikke fullt så mye å få ut av et DMT flash når det gjelder forståelse, innsikt og spirituell vekst. Det er igrunn bare en svært drøy opplevelse som setter en støkk i deg. Ayahuasca derimot har mye bedre egenskaper for selvutvikling og innsikt, og vil såklart være et bedre alternativ om det er dette man søker.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Har DMT forandra deg, din livsstil, eller din psyke på en positiv måte (kontra f.eks lengre Ayahusca, eller LSD, mescalin, pcilocybin turer - mange har jo f.eks begynt å meditere, stoppet med alt av dop osv som følge av oppbyggelige psykedeliske turer på slike stoffer).
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at LSD, psilocybin og andre som strekker seg ut over et lengre tidsrom har et større potensiale for å forandre deg, hovedsaklig fordi det er lettere å være med på hva som foregår i bevisstheten din. Det er klart at et DMT flash kan ha enorm påvirkning på enkelte, men sjansene og potensialet er nok større hos andre nevnte substanser tenker jeg.