View Single Post
hollow's Avatar
Trådstarter
418
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Så hvilen fraksjon av Gule Vester har du tenkt å slenge deg på, Trådstarter?

Ytre høyre, eller ytre venstre?

Her er et klipp av at Gule Vester fra ytre høyre slåss mot Gule Vester fra ytre venstre.

Eller har du bare lyst til å delta i opptøyer? Slik som demonstrasjonene i Hamburg fra 2017 som gikk helt av skaftet fordi konfliktsøkere slang seg på – ikke for å demonstrere på ideologisk grunnlag, men for å tøye tålmodigheten til politi og motdemonstranter i håp om fysiske sammenstøt. Kjenne at de lever litt!
Vis hele sitatet...
Hadde ikke sett for meg å måtte gjøre et konkret valg mellom en tydelig venstre/høyrefløy. Er ikke en høyre/venstre person men ser at franskmenn generelt har fått det tyngre under Macrons styre og difor er protestene legitime. Når det likevel skjer trefninger mellom grupperinger av gule vester, "høyre mot venstre", tror jeg det kanske ikke er representativt som helhet for bevegelsen gule vester.
Nå har også Italia kommet på banen og uttrykt sin støtte til gule vester og da kanskje snøballen begynner å rulle og flere land melder sin støtte til gule vester. Erna Solberg kanskje er i tenkeboksen men tanken har sikkert også streifet andre i hennes nærhet eller opposisjon?
Ellers tror jeg politiets brutalitet i Paris bare kan møtes med ikkevold og fredelige protester, kanskje vitt flag må bæres i tillegg til gul vest.
Den dagen noen av opprørspolitiet bytter side og tar på seg gul vest er mye vunnet.