View Single Post
Sitat av daffe Vis innlegg
Er ikke entreprenør og googler ikke etter slike ting. Men man er jo fasinert av maskiner. Så på vei tilbake så stoppet jeg så vidt opp bare for å se ekstra nøye på hva det var for noe. For hadde ikke sett slike dreneringsrør med grønn filt rundt før og heller ikke en slik maskin. Gjorde ikke noe mer ut av det og søkte det ikke opp. Dagen etterpå eller om det var 2 husker jeg ikke, men da dukket det opp reklame for dette firma og det er samme maskin med akkurat samme farge og de spesielle røra. Hvorfor i all verden det skulle vært hensiktmessig å vise meg den reklamen vet jeg ikke.
http://www.landbruksdrenering.no
Vis hele sitatet...
OK, så du oppholdt deg i nærheten av en plass der et selskap arbeider, og du mottok reklame for det samme selskapet etterpå? Da er det i såfall ikke så rart at du så den samme maskinen og utstyret - et lite selskap med spesialkompetanse har antakelig ikke en veldig stor eller uensartet maskinpark. Følgelig er det sannsynlig at den samme doningen som er avbilda på reklamen er den som dukker opp irl. Så det gir mening. Har du gjort noe med personvernsinnstillingene på telefonen din, eller kjører du default på alt?

xasma: Det overstående tatt i betraktning, og ditt forrige innlegg til tross: Mener du at det er mer sannsynlig at han mottok målretta reklame kun basert på å ha oppholdt seg i nærheten av en byggeplass, enn at det bare er helt vanlig seleksjonsbias? Jeg er som sagt åpen for tanken, men klarer ikke helt å se hvordan vektskåla skal tippes i din favør. Occams barerblad og alt det der.
Sist endret av Myoxocephalus; 29. desember 2018 kl. 14:09.