View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Svaret på spørsmålet ditt er nei. Den gjør ikke det, og jeg kan ikke helt fortelle hvilken mekanisme i hjernen som gjør at man oppfatter det sånn, men det er jo en virkelighetsforvrengelse av enorme dimensjoner.
Jeg har opplevd det selv og trodde jeg var et overnaturlig geni. Fem år seinere når jeg tok frem notatene som jeg raste ned på papir i intens fart for å få ned alle de sinnsyke åpenbaringene og hemmelige kodene fra tven den gang, ga absolutt null mening. Jeg mener null og nada sammenheng overhodet, det som var så sykt viktig og klart og tydelig der og da. Jeg husker fortsatt psykosen som helt ekte men skjønner at den ikke var det. Rører jeg noe rusmidler igjen så er jeg tilbake i helvete og greier ikke skille mellom ekte og hjernepuss lenger.

Jeg pleide også å tenke at det var demoner ute etter meg rundt en hver krok, ekte demoner. Så var det myndighetene, aliens, narko folk osv. I dag som psykisk frisk skiller jeg følelser og indre smerte fra andre forklaringer. Its just a ride. Smerte er ikke demoner men følelser, og følelser er en oftest naturlig konsekvens av hva man har vært gjennom eller står i. Å jobbe med følelsene sine er viktig, og å lære seg å sette pris på små ting og få mer positive følelser for et mer lyst sinn. Du bør komme deg til psykolog for å jobbe med dette, og for å fortelle om psykosene du har hatt. Jeg kjenner flere som har tippa over permanent fordi de aldri søkte hjelp så det bare utvikla seg. Jeg kan flire av det nå hvor gærne tanker det er mulig å ha, men det er virkelig ikke moro å ødelegge huet sitt.