View Single Post
> implying
sqrt's Avatar
126
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
For meg virker det også som at de er "mental svakere", for eksempel ved å se på statistikker rundt selvmord. Menn dreper seg selv 3 ganger så mye som kvinner, men det interessante er at kvinner har 3 ganger så mange selvmordsforsøk.
Vis hele sitatet...
Har du noen kilder på at det er 3:1? Jeg vet det er hakket høyere, men har aldri sett så høye estimater.

For øvrig, selvmordsforsøk er ikke alltid et selvmordsforsøk i det hele tatt, men et ønske, og "rop" om hjelp. Så mens jeg er overbevist om at dette også kan vinkles som "svakt" ("Er de ikke sterke nok til å spørre etter hjelp direkte når de vet de trenger det?"), så vil jeg gjøre et poeng utav at kvinner da faktisk forsøker, hvor menn da tilsynelatende ikke gjør det. (Merk: Jeg sier ikke at dette tyder på at noen av kjønnene er verken "sterkere" eller "svakere" enn det andre, ei heller at dette er noe absolutt, for verden er ikke sort/hvit)

Hvorfor indikerer dette forresten at kvinner handler oftere på impuls? Utifra disse dataene, hvordan kommer du i det hele tatt frem til den konklusjonen?
Sist endret av sqrt; 1. juli 2012 kl. 11:52.