View Single Post
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Brevik lette jo spesifikt etter han for å filme at han skar hodet av han&gro. De første som ble drept på utøya ble drept kanskje 10 meter fra huset der han satt. Det at han ikke ble drept var jo bare en sinnsyk griseflaks ved at han ikke var med for å møte "politimannen" og at brevik gikk opp til Cafébygget og ikke til Hovedhuset etter at han hadde skutt de to første.

Sannsynligvis anntok de som var i båten og så hva som skjedde at Eskil var målet for angrepet (sånn er det jo alltid på filmer.. noen skal drepe eller kidnappe lederen) og fikk han ombord på båten.
Vis hele sitatet...
Da snakker jeg fra Eskil's perspektiv. Han kunne jo ikke vite at han var et av hovedmålene, og det at han var det forsvarer ikke det faktum at på MS Thorbjørn ble det ikke ytet innsats for å redde de svømmende ungdommene som rømte fra øya. Jeg vil understreke at jeg ikke kaller han direkte feig som person eller rakke ned han pga dette, men for min del syntes jeg ikke innsatsen han gjorde etter han var i sikkerhet i ferja var en leder verdig.

Jeg kan ikke hylle båteierne nok for deres innsats.
Sist endret av Prompdompap; 23. april 2012 kl. 12:47.