View Single Post
gentleman #1
ViceR's Avatar
521
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Eskil Pedersen løy om hva han hadde gjort i det første intervjuet. Han sa "han ble dratt ned i den båten" og at han ikke så noe på vei ned.
Senere kommer det mer, da har han hørt skudd og sett døde.

I de avhørene som har lekket ut kommer det frem at kapteinen ville tilbake for å redde ungdommer men ble nektet av de som var om bord. Selvsagt husker ingen hvem som sa hva.

Det å nekte å redde barna du er en voksen leder for er ikke bra. Nekte en kaptein å redde barna han var leder for er ikke bra, det er mytteri.

Det å feige ut, er vi vant til fra politikere. Å lyve om det etterpå bør være diskvalifiserende for en politiker og ap/auf bør holde seg for gode til å forsvare ham.
Vis hele sitatet...
Det høres ut som om du mener at dette er en vanlig sak for en politiker. Du var ikke på Utøya, så du vet ingenting om hvordan det var, eller hvordan overlevelsesinstinktet sparker inn. Det kan du ikke styre. Dessuten ble Eskil sett på som et mål, og det var derfor han ble bedt av rådgiveren sin å komme ned til båten. Det var heller ikke Eskil som beordret å dra derfra, og det kan godt hende kapteinen ville snu. Men hva hadde du sagt hvis du var på båten og kapteinen sa dere skulle snu og dra tilbake til en øy hvor det gikk en våpendesperado rundt og skjøt ungdommer?
Jeg syns du er kortenkt som sitter i etterkant og uttaler deg om hvordan folk burde reagert på en av norges største terroraksjoner.


Sitat av Soppinfeksjon Vis innlegg
De aller fleste vet at Eskil Pedersen stakk av som en feig kylling for å redde sitt eget skinn, trent for terror eller ikke, han hadde ansvar for de barna som var der. Blir det å få konsekvenser for han noen gang? Med medier som alle har tilknytning til AP, så vil det aldri skje at det får noen konsekvenser. Han har tidligere sagt han ikke kunne gjort noe mer.

Hvordan han klarer å leve med seg selv vel vitende om at han levnet tenåringer igjen på øya for å dø, er litt uforståelig for meg..
Vis hele sitatet...
Hør her, idiot. For meg høres det ut som om du gir Eskil Pedersen skylden for de 69 døde på Utøya, og ikke Breivik. Mener du Eskil skulle løpt opp til Breivik i stedet?
Og hva mener du egentlig at Eskil skulle gjort? Han var akkurat like forsvarsløs som alle andre ungdommer.