View Single Post
Foreldres holdning til alkohol har litt å si etter min mening... Ifølge boka populær musikk fra vittula skulle man drikke sprit hjemme først får å se om man ble sprø. Dette var ikke aktuelt i mitt hjem så jeg dro jo da selvsagt bort og endte med kanonfylla på sprit som resulterte i et par ting som har fått konsekvenser. Slik ståa er nå så aksepterer dem det sålenge jeg ikke trer det ned over hodet dems. Drikker meg sjeldnere og sjeldnere full.

Så la oss ta en titt på min gode kamerat Mr.X. Han har meget liberale foreldre, som forøvrigt har vært mitt drømmehjem. Der har det foregått en feil og lær teori, men ikke for enhver pris. Faren i huset er meget klok og lar gutta sine gjøre så si det dem føler får for så å lære dem det viss det går galt.
Et annet eksempel som støtter denne teorien er:

Mr.X og broren hans har alltid hatt muligheten til å kjøre gris på jordet (vi bor på bygda) med div crossere og biler... med det argumentet at de får kjørt fra seg i ung alder og ikke er en livsfare i traffikken når de får førerkort. De er nå meget gode sjåfører og de kjører pent. Meg derimot sitter her med 6mnds utsettelse på klasse B, samt at jeg kjørte av etter en uke og 4 timer etter at jeg fikk lappen på moped. Dette tør jeg påstå at ikke hadde skjedd viss jeg hadde fått lov til å ta klasse A1, argumentet mot det var at de ikke ville ha en død 16 åring. Men blodtrimmet moped var helt greit. mopeden min gikk i 110km/t mens en random lettsykkel gjør ca 140km/t samt at du får en mye bedre trafikkforståelse og opplæring med klasse A1. Jeg fikk sjeldent lov til å "kjøre ifra meg" på jordet.

ser dere sammenhengen med de konservative og liberale?

Den gangen jeg skal ha barn så skal de definitivt oppdras etter dette prinsippet. De skal få prøve å feile.