View Single Post
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Der var du igjen, ja. Nei, det er ingen grunn til å være like forsiktig rundt begge to. Det er grunn til å være klar over at vaksinerte i sjeldne tilfeller kan smitte på lik linje med en uvaksinert, som linken din sier. Det utgjør altså en mye lavere risiko, om enn ikke null. Det er grunn til å være forsiktig rundt sårbare individer, men ikke til å være like restriktiv som en uvaksinert. Restriksjoner har også sin pris, og kost/nytte-balansen for en vaksinert ligger på et helt annet sted enn for en uvaksinert, uansett hvor mye du liker å vri på kildene du siterer.

Jeg har sagt det før, det har ikke gått inn, men jeg kan alltids gjenta det: En vaksine trenger ikke virke 100% for å slå ned et virus. Den må bare bremse det mer enn det klarer å spre seg, så det brenner ut. For å sitere kilden din:
Vis hele sitatet...
Her er jeg igjen ja. Jeg er klar over hva artikkelen sier, men man må være like forsiktig rundt en vaksinert som uvaksinert om en redd for smitte. Jeg vridde ikke på noen kilde, og siterte fra den. Jeg skjønner egentlig ikke hva du argumenter i mot, jeg bare sier at en vaksinert kan enda få viruset, og det er ikke mangel på tilfeller hvor det har skjedd. Det har hele tiden blitt fortalt at vaksinen reduserer symptomer, ikke gjøre sjangsen for å få virusen omtrent på null. Selv i norge før vaksinen så var det jo ikke veldig mange smitta, ei heller i verden generelt når du tenker på folketallet. Så da blir jo folk i sjeldne tilfeller også smittet. 196 millioner smittet totalt på snart to år forteller jo oss det. Hvordan mener du vaksinen skal brenne viruset ut når det kan mutere i vaksinerte, og det er massevis av fattige land hvor dem aldri får vaksinert hele befolkninga. Da må vi i så fall ha stengte grenser lenge.
Sist endret av Quakecry; 29. juli 2021 kl. 01:41.