View Single Post
DiscoDingo
Lucy In The Sky's Avatar
Trådstarter
Her kan nok ikke jeg være til så mye hjelp. Min erfaring kommer gjennom å lese mye, og selvfølgelig å se andre gjøre det. Sprøyter har aldri vært særlig forlokkende generelt for min del. Men ettersom du spør vil jeg gjerne komme med et bidrag til tråden alle burde lese som har tanker om dette.

Jeg personlig (og fagfolk) fraråder injeksjon av tabletter. Uoppløste hjelpestoffer, som for eksempel bindemidler, fyllstoffer og glattemidler kan havne som partikler i lungene. Der kan partiklene tette små blodårer, og gi lungeemboli/lblodpropp i lungene eller medføre en lokal, kronisk betennelse. Det er også så klart fare for infeksjoner. Infeksjonene kan oppstå lokalt på stikkstedet, eller arte seg som blodforgiftning (eller sepsis, som det kalles) eller endokaritt, infeksjon i hjerteklaffene. [COLOR="Red"]Og til tross for oppvarming vil ikke dette fjerne hjelpestoffene i tablettene men kan gjøre løseligheten bedre[/COLOR]. Å koke løsningen vil imidlertid drepe en del bakterier og vil minske risikoen for infeksjoner. Her kommer vi inn på dette å benytte seg av sterilt utstyr. Husk også at det dessuten er viktig å sile blandingen før den injiseres. Til tross for at det kan fjerne de største uoppløste partiklene vil det dessverre fremdeles kunne finnes partikler i løsningen som kan medføre en betraktelig helserisiko. Jeg vil også nevne at et sterilt filter er høyst nødvendig selv om det fremdeles vil være fare for infeksjoner. Grunnen til at jeg skriver dette selv om jeg så og si er imot å injisere piller er fordi at injeksjon av andre stoffer, som for eksempel amfetamin og heroin, også kan medføre lignende helsefarer. Grunnen er at illegalt stoff alltid er blandet ut med diverse andre substanser.

Det andre viktige jeg vil påpeke er at de fleste stoffer, da særlig legemidlene/pillene, ikke vil forandre egenskaper når de utsettes for temperatur ved koking (100 grader celsius), og ei heller vil det da ikke skje noen fordeling av virkestoffene. Det som imidlertidig er annerledes her er at ved injisering virker tablettene noe annerledes ettersom det vil komme mer fort og brått.

Protip: Les litt om Endokarditt, som ofte gradvis sniker seg innpå. Andre vanlige tegn på at man har det kan være væskeansamling i kroppen, som hovne bein. Sepsis derimot, kommer ofte raskt med feber og frostrier bare få timer etter at man har satt noe usterilt. Lungeemboli kan gi åndenød, hoste, hjerteklapp og redusert allmenntilstand. Som jeg nevnte i min førstepost bør disse tilstandene bør behandles av lege så raskt som mulig(!!!).

Likevel har jeg funnet en guide til deg. På siden fraråder de dette men ettersom etterspørselen har vært stor der også har de valgt å legge det ut for å skape mest mulig skadereduksjon da enkelte ville gjort dette på den ene eller andre måten uansett. http://www.heroinhelper.com/curious/...ills_jay.shtml.

Min personlige mening er at legemidler absorberes raskt nok som det er uten å injisere dette inn i vener og risikere store helseskader. Særlig at det ikke er ment til å tas IV i det hele tatt. Håper det hjalp en smule uansett! Kanskje noen andre her har mer erfaring og innhold å komme med. Men husk som sagt på kildekritikk. Vi er jo alle utstyrt med vår egen oppfatning og subjektive meninger.

Ha en ellers fin dag, Muradi!