View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det fins ikke noen rusmidler som kan gi deg mere naturlige følelser og nostalgi.
En joint før man spiller kanskje, men med cannabis som et psykoaktivt stoff så vil det fucke med psyken din og trigge psykose. Hasj er i utgangspunktet psykosefremkallende, og selvom det skjer få som bare røyker en gang i blandt så er det veldig skadelig for de som allerede har hatt psykose fra før. Hold deg unna alle rusmidler og ikke ødelegg hjernen din noe mer!

Jeg går på antipsykotika selv og er nok veldig flat, men ikke på samme måten som på antidepressiva. Jeg har egentlig ikke oppfattet at det kommer av medisinen, men heller det at hjernen min ble så fucka av psykoser at den har nok med å overleve og bygge seg opp nå og ikke klarer å ta inn over seg andre ting som vanligvis ville trigget mye følelser.

Jeg går mye turer og det gjør meg mere glad dagen etterpå og det å være med venner gir meg også en god følelse dagene etter.

Når det kommer til meditasjon så er det vanskelig og krever mye tid over lang tid for å klare å lære seg teknikken men vil si at meditasjon og yoga absolutt gjør en til et mer tilstede menneske med mer kontakt med følelsene sine og som hjelper kroppen å være trygg på å slippe følelser ut og ikke undertrykke dem. Skal du begynne med det så vil jeg anbefale deg kurs og etter kanskje 10 ganger så vil du kjenne at du klarer å få det til om det så bare er et minutt av hele timen du klarer det. Det værste du kan gjøre er å sitte å kjenne etter om du klarer det eller ikke og irriterere deg over at du ikke merker noe, da merker du hvertfall ikke noe. Det kommer flytende av seg selv både meditasjonsteknikken og den psykiske effekten av yoga!
Det fins mye yoga og guided meditations på youtube også om du ikke har råd til kurs. Jeg syns kanskje den beste måten å lære på som jeg lærte fra Oslo buddhistsamfunn er å sette et levende lys foran seg og dempe lyset rundt, og fokusere på flammen på lyset. Etterhvert kan man lukke øynene om man kjenner at man er rolig og konsentrert og ikke har tankene alle andre steder. Begynner tankene å vandre igjen så fokuser på flammen igjen,se hvordan den avgir varme, fargene i den og gå dypt inn i flammen. Mens du hører på meditasjonsmusikk.
Vi lærte også en telleteknikk om å telle uanstrengt i tankene og hver gang tankene fløy til noe annet så skulle tellingen begynne på nyt. 1-2-3, 1-2,1-2-3-4,1-2.. Også klarer man kanskje ti,kanskje tjue eller tretti etter noen gangers trening og etterhvert trenes hjernen til å ikke bli distrahert men være i nuet, og det er selve meningen med meditasjon. Etterhvert oppnår man den staten uten å telle eller tenke på noe som helst.