Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av p0ffski
Ok 15+ i totalt mørke ? 15 timer mørke hvert døgn ?

eller 15 + grader ? hehe
Vis hele sitatet...
15 Grader celsius i totalt mørke, dette er jo etter at planten er blitt høstet og tørket på vanlig vis, jeg snakker om curing som skjer etter planten har blitt høstet.

Sitat av Sigurd4u
Ja 15 timer i mørket. Hvor det er INGEN lys. Plantene er veldig sensetive og ett lite hull i gardinen kan forstyrre syklussen.

Så gogo gaffa
Vis hele sitatet...
Nei 15 grader celsius i mørke, curing skjer etter 5-10 dager med vanlig tørke-metode=)

Sitat av p0ffski
jassssssså gitt har alltid trodd at 12/12 er best ? ? ?

15 timer mørket hele blomstrings perioden ??

om dere mener det skal jeg prøve det på neste blomstring
Vis hele sitatet...
Du har rett 12/12 er det beste, og som nevt litt lengere opp, det var 15 grader celsius og mørkt for planter som står i glass og "cures".

Men noen mener det vil gi endel mer cannabiode-produksjon om du i samme periode som du "skyller" plantene dine også setter syklusen til 14/10. "skylling" starter ofta 10-21 dager før høsting.

Sitat av Ftnfw
Jeg har alltid hørt at en ting mellom 18/6t til 24/24 var best under vekstfasen, og 12/12t var best under blomstringsfasen. Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Det stemmer, man må minimum gi plantene 18 timer lys for å forsikre seg om at de holder seg i vegetasjonsfasen(24 timer lys i vegfasen er uten tvil best), og videre er det riktig som du sier at for blomstring er det 12/12. Så nei du tar ikke feil=)

Sitat av p0ffski
Jeg har ihvertfall på 24 timer lys i vekst rommet mitt..... Og 12/12 i blomstrings rommet..
Vis hele sitatet...
Slik det absolutt burde være=)