Tråd: Groguide
View Single Post
LoveToGrow's Avatar
Trådstarter
755
Sitat av p0ffski

Jeg har som sagt satt meg en hydro bøtte. Kappet en stikling å satte den på plass i bøtta. Vet noen hvor lang tid det tar før det begynner å danne seg røtter? Kan jeg løfte opp planten for å se hver dag ? Elller blir vannet å røttene ødelagt av lys ?
Vis hele sitatet...
Vanlig tid er ca 10 til 21 dager før stikling vil ha røtter. Du kan helt trygt løfte opp planten din=) Det som er viktig er at det er totalt mørkt under resten av tiden. Hvorfor? Jo fordi lys + vann = alger ,og alger legger seg rundt røttene og blokkerer dens muligheter til å ta opp noe som helst.

Sitat av p0ffski
HUFF Å HUFF .... Jeg fant en hermafroditt til Det var 'baller' på bare en stilk. Så jeg kuttet rett å slett av stilken i 45 graders vinkee. Håper kanskje at det ikke har spredd seg mer. Kanksje det går ?

men men sånn kan vel skje hvem som helst... Har heldigvis nye hydro planter på gang. Lagd meg bokser idag. Og ryddet ut et soverom til, shinet allt helt perfekt, klart til å ta 16 stiklinger imorgen Gleder meg som en unge!

En unge på lillejulaften
Vis hele sitatet...
Her beklager jeg å måtte komme med en skuffende nyhet=/ Når en plante har fått hannpodder eller blitt en hermafrodit, er det litt mer som har skjedd enn at det har "dukket opp noen hannpodder".

Det har skjedd en genetisk forandring i kromosonene og cellene til planten og uansett hvor mange plasser du fjerne disse poddene vil de komme tilbake. Selvfølgelig fordi det er blitt en del av cellene som planten produserer.

Hermafrodit er typisk førstegangsfeil og skjer som regel kun den ene gangen, fordi de neste gangene vil du være totalt paranoid og tenke på alt tusen ganger=)

Håper du får til hydro, husk man må ha hydro næring om dette skal gå bra=)