View Single Post
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Så da ville du heller betalt 5k til en random fyr? Hvor det kan hende han har 200% belegg? Kan jo hende han har leid ut i 15 år og hele boligkomplekset er nedbetalt. Alt han tjener er netto - vedlikehold og skatt.

Du må jo nesten se bort fra slitasje på forhold osv her, for dette er jo mennesker som har sagt de vil bo sammen, bare ikke hvis han eier. Ta dette bort fra ligningen, og du mener at "fordi du vet dekningsgraden" så vil du ikke betale markedsprisen du uansett måtte betalt hos en random utleier istedetfor å putte pengene i lomma på en kompis?...... Her detter jeg faktisk av.
Vis hele sitatet...
Hvorfor må jeg se bort fra slitasjen? Det er jo en veldig aktuell problemstilling. Dette er ikke mennesker som vil bo sammen i en hver situasjon. Dette er venner som ønsker å stille likt i ett leieforhold hos en ukjent utleier men de sier jo rett ut at de synes avtalen TS kommer med er for dårlig.
Det er jo ikke sikkert TS er kjempekul i virkeligheten.

Og min mening bunner rett og slett i at jeg ikke har kompiser som ville gjort en privat investering og latt vennene sine betale for den.
Dersom en kompis kom å sa at han hadde økonomiske problemer og trengte at noen leide av han så ok, ikke noe problem.
Dersom jeg er på utkikk etter en leilighet og en kompis tilfeldigvis har en for utleie, markedspris ingen problem.
Men om en kompis kom til meg å la dette frem som en god deal så hadde jeg følt at jeg ble forsøkt utnyttet.

En sak som dette er ett krystallklart eksempel på når man inngår kompromisser. VEnnene synes vilkårne til TS er for dårlige, TS synes ikke.
Da må TS enten finne seg i å endre vilkårne eller gjøre noe annet.
Det er ikke så mye verre.

TS spør hvorfor vennene ikke vil, TS har fått mange forskjellige svar og teorier. Så blir det opp til TS om han forstår at andre kan ha forskjellig synspunkter eller så får TS finne noen nye venner som vil betale huset hans.