View Single Post
Jeg oppfordrer kun til bruk dersom det er håp om at folk skal få ett bedre liv. Mine råd stammer fra mine erfaringer, fra både meg medikamenter og legestanden, men også fra venner og bekjente. Jeg har aldri vært noen missbruker så vet ikke hva det er, men jeg vet at det svært viktig å få hjelp raskt. Da kan man ikke tilby dårlige medisiner få å se om de hjelper da det ofte tar måneder og år for å få testet ut.

Kjør på med Rolce Royce, få et så godt liv som mulig - så kan man justere etterhvert.

Det at man skal prøve først måneder med psykolog, så måneder med psykolog og SSRI, så måneder med ett annet SSRI gjør folk syke, skikkelig syke. Pillene i seg selv er etter min erfaring galskap, og tidsbruken i disse tilfellene utgjør liv eller død for mange.

Det er vel med alkohol og annet dop for mange, lett å missbruke eller ty til fordi det er den enste løsningen der og da. Kanskje man trenger en form for stimuli for mestre resten av livet.

Har man feks. problemer med søvnen så kan det føre til at man tar livet av seg i fortvilelse og depresjoner osv. Er det da riktig at vedkommende gjør det eller at man får ett bra liv med tabletter. Jada, man bør ta tak i de dypere problemene, men i mange tilfeller finner man de ikke, eller at de ikke finnes overhodet - man sover rett og slett bare dårlig.

Jeg er fryktelig lei av å lese om gode kjerringråd for det ene og det andre og at man må ta seg sammen osv. Leger er ofte helt på bærtur når det gjelder bruk av medikamenter - de aner jo ikke hva de gir folk og konsekvensene driter de i så lenge de følger "regelverket".