View Single Post
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Har du noen gang tenkt tanken her:
Hvorfor hører ikke hele legestanden på ZEAST den store, og skriver ut resepter på benzo, som pairfly istedet for lykkepiller!..

Åja, det var vis bare noe om, at vi har observert at noen har dødd av benzoabstinenser. Mens en får ikke abstinenser av SSRI, hvis en trapper ned (og ja jeg har prøvd SSRI), som legen sier. Ikke det at jeg støtter uhemmet SSRI utskriving, som det muligens har vært, og kanskje nesten er i dag. Og det SSRI gjør, er at et stoff i hjernen, som hjernen lager selv, får virke litt lenger.

Kanskje ZEAST den store kanskje burde tenke, at legene stort sett vet veldig bra hva dem driver med?..
Vis hele sitatet...
..at legene vet hva de driver med er det siste jeg ville tatt for gitt..Når det gjelder innskrenkningen på benzo var det noe som kom som pålegg fra helsetilsynet,og rammet mange leger så hardt at de simpelthen sluttet å praktisere.Jeg vet om 2 som begynnte å jobbe med noe annet,da det ble umulig for dem å gi pasientene dem hjelpen de behøvde.De kunne ikke lenger gi pasientene tilstrekkelig smertelindring og angstdempning.De var ikke opp til enkeltleger å sette disse restriksjonene.Det kom fra besserwissers higher up.
Jeg har vært i "systemet"i over 20 år og har sett og opplevd det meste.SSRI seponering ble så horriblet for meg at jeg nær kollapset.Da var sirkuset i gang med nye medikamenter for å dempe seponeringsubehag etc.En kan ikke si at antidepressiva er ufarlig.
Se litt fremover,til neste generasjon..Jepp,det er oss.Hvordan vil vi ha det når helsen begynner å svikte,og en ligger der med terminal cancer på sine siste dager,og det er restriksjoner på morfin?En skrekkens fiksjon eller reality om 20 år?Jeg bare spør..
Det er så individuelt hvordan hver og en reagerer på benzo.Forsiktighet ja,men en kan ikke svartmale hele fjøla her.