View Single Post
Den som bare er der
222
Sitat av abcdeff Vis innlegg
Og da kan jeg jo gjøre deg bevisst på at kvinners verdi fra menn alltid har handlet om hvordan hun ser ut og hvor vakker hun er. Aldri for intellekt eller ferdigheter. At kvinner er utsatt for et enormt utseendepress er også patriarkatet (giftig maskulinitet) sin skyld, ikke andre kvinner sin skyld.

Og terrorist på terrorist som dreper folkemengder på grunn av giftig maskulinitet og kvinnehat.
Vis hele sitatet...
At menn og kvinner prøver å være attraktive for hverandre er vel helt normalt. Både i menneskeverden og dyreverden.

Hva har det med maskulinitet å gjøre, at noen menn er sjuke i hodet? Å hate er det ingenting maskulint med.

Største problemet med feminisme er jo den forbanna identitets politikken som ofte blir drasset med. Den plasserer alle i samme båt med at menn bestandig er nedlatende til kvinner. Og det er så langt fra normalen som mulig. Straff individer som skader andre individer. Det har da ingenting med å være mann og voldta noen.

Og du sier "patriarkiet" er giftig maskulinitet, hvordan da? Det har da vel ingenting med mann å gjøre at fåtall sukssesfullle menn er på toppen. Bare fordi jeg er mann betyr det ikke at jeg har noen særlig større sjanse å klatre opp i rangstigen enn en kvinne med samme utdanning som meg. Det er klart at systemet vi har i dag er så langt i fra rettferdig som det går an å bli, men det virker som at det systemet vi har er det som fungerer best for flest mulig individ i et samfunn, enn noe annet enn i historien.

Når enn sier parti jobber hardt med feminisme er det ikke helt lett å forstå hva du mener spesifikt. Betyr det reguleringer for menn? Betyr det kjønnskvoter på arbeidsplasser? Gjerne forklar. De fleste på høyresiden av politikken er da for at alle skal ha likeverd, men vi mener gjerne at individets kompetanse skal stå framfor kjønn, og derfor vil vi ikke at staten skal innføre lover/reguleringer som er basert på hva man har i mellom beina. For vi mener da at det er urettferdig,