View Single Post
Limited edition
Moff's Avatar
Disse menneskene ringer som regel fra et callsenter i India. De vet ikke hvem du er, de vet ikke en gang med sikkerhet at du har en PC med Windows. Ettersom de jobber der de gjør, så er det også trygt å anta at de ikke har noe nettverk, midler, kunnskap eller motivasjon til å ta noen form for hevn, og det er heller ikke noe juridisk problem å holde en slik samtale gående fordi du synes det er gøy.

Hvorvidt det er lurt å gjøre - vel. Jeg kan jo leke djevelens advokat, og si at de fleste som gjør dette sannsynligvis ikke har noen andre alternativer foruten å tigge på gaten. Selv om det åpenbart er ulovlig, så tror jeg de fleste ville valgt en slik jobb fremfor annen type kriminalitet. Hvis du hadde vært inntektsløs og sulten, og noen hadde en jobb som krevde at du svindlet bittelitt penger fra en styrtrik person på andre siden av verden - hadde du fremdeles sagt nei?

Personlig så synes jeg det er helt greit å trolle dem. Det er jo den eneste måten man kan sloss tilbake på, selv om det i første omgang bare går ut over den "relativt" uskyldige operatøren, og ikke sjefen deres. Hvis vi klarer å gjøre dette ulønnsomt for dem, så vil jo bedriften før eller siden gå konkurs.

... før eller siden.