View Single Post
Jeg er flink med privatøkonomi - min mann er ikke det.

Da vi ble sammen hadde han 6-7 forskjellige kreditorer og dårlige tenner (som han ikke tok seg råd til å fikse). Bilen ble henta og han skyldte barnebidrag. Ingen forbrukslån eller kredittkort, men helt simple regninger som ikke ble betalt og som gikk til inkasso. I sin iver etter å rydde opp sa han opp jobben for finne en ny og bedre betalt, men endte med et smell og lav AAP.

Så jeg har tatt over og rydda opp i alt. Det vil si at jeg styrer hans konto, åpner hans post og sørger for gode avtaler, rabatter og alt hva et samliv behøver at økonomisk sikkerhetsnett. Nå er han 3 måneder unna å være helt gjeldsfri.

Jeg er eier en leilighet og han kjenner veldig på at det er jeg som eier, og han føler seg nok litt på besøk. Jeg skulle gjerne ha hatt han som medeier men jeg sliter med tilliten. Vil han klare å ta det ansvaret som må til som boligeier? Innse viktigheten av å ha en jobb?

Jeg har sagt at jeg gir han tre år på å vise meg denne tilliten. Holde på jobben sin og ikke bare la ting skure å gå.

Så jeg lurer på, dere som har rotet det til, har dere klart å skjerpe dere?

Selv er jeg uføretrygdet og klarer akkurat å forsørge oss begge om han skulle miste AAP, men det er jo ikke så gøy for meg å aldri ha penger til meg selv. Jeg kjenner det tærer å ha det slik, og det gjør det nok for han også.
Sist endret av Amflora; 18. juli 2019 kl. 18:56.