View Single Post
SP 67%
FrP 63 %
Ap 59 %

Egentlig litt overraska at jeg var såpass enig med Arbeiderpartiet. Har sjeldent kjent at jeg kan si meg enig i diverse utsagn og meninger ap-ere kommer med i media...

Sjøl kommer jeg nok til å stemme enten Sp eller FrP. Problemet er at hvis stemmer Senterpartiet, er det også en viss sjanse for at jeg gir en halv stemme til SV eller MdG. Jeg er litt usikker på hva denne stemmen går til altså. I tillegg er jeg nokså uenig med de rødgrønnes økonomipolitikk. Penger jo det som til syvende og sist betyr noe...

For Fremskrittspartiet sin del, så har ikke de akkurat vist at de evner å få til noe, utenom å legalisere lakrispiper. I tillegg syns jeg de ga alt for mye etter for "småpartiene" Venstre og KrF da de satt i regjering. Tror de har godt av en liten timeout fra makta- Der kan de sitte og klage dagen lang, de er tross alt et sjølerklært "protestparti".

Forøvrig er jeg utrolig overraska over hvor mange som oppgir at de vil stemme rødt i meningsmålinga her, hele 30-ognoe prosent. I forhold til hvor mange som stemmer rødt på landsbasis (3% ish), så er det en ganske sinnsyk overrepresentasjon. Kan fort hende at det her forandrer seg riktignok, men jeg må bare si at dette forventa jeg ikke.