View Single Post
En ting er at du ble busta og må ta konsekvensene med lovens lange arm, men politiet har vel taushetsplikt? Jeg ser ingen hjemler i straffeloven som gir politiet anledning til å utlevere slik informasjon til skolen. Da du ble innkalt til rektor burde du bare ha nektet og sagt at prøvene var negative! Hvis politiet har informert skolen om din tilståelse eller resultat fra eventuelle prøver har de brutt taushetsplikten slik jeg ser det. Hvis det var du som la deg flat for skolen, etter å ha lagt deg flat for politiet og i ettertid innsett hvor dumt dette var, da er du i dette tilfellet hva Kyrios kaller deg: Idiot.

Jeg hadde ikke godtatt nevnte reaksjoner fra skolen, da du ikke røykte i skoletid. Jeg hadde på ingen måte jattet med skoleledelsen for å bli ferdig med saken, da dette går langt ut over deres myndighet. Jeg hadde heller ikke røyket hasj, men det er min sak

Hvis skolen ikke gir seg med denne straffa, så informer pent og høflig om at dette vil bli rapportert til gjeldende myndighet da dette er et overgrep, og at rektor rett og slett ikke har myndighet til å komme med noen form for reaksjon. Krev i så fall dokumentasjon på denne myndigheten.