View Single Post
Sitat av polizei Vis innlegg
"-Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp."

Har lyst å være litt enig med denne påstanden. Ingen som vet hvor mange som hadde dødd som følge av ting de gjorde når de trippet på sopp, hvis å trippe på sopp var like utbredt som konsertbesøk.

Hvis noen hundre tusen trippet på sopp hver uke i Norge hadde det nok blitt noen dødsfall etterhvert.
Og hvis de trippet på sopp og gikk på konsert samtidig er det ikke godt å si hva som hadde skjedd.
Vis hele sitatet...
Der har du jo selvsagt et poeng. Det er betydelig mange fler som går på konsert, i forhold til de som velger å innta sopp eller andre ymse ulovlige substanser.
Tror det er en mye, mye større sjanse for psykiske problemer ved bruk av de aller fleste rusmidler kontra dødsfall.
Grunnene til at mange velger å ruse seg, det være seg på alkohol, cannabis, amfetamin, er nok mange og sammensatte.
Noen velger å flykte fra tilværelsen, en såkalt virkelighetsflukt.
Andre vil nok bare søke fart og spenning, få nye impulser og få nye perspektiver på livet.

De aller fleste som begynner å ruse seg gjevnlig, vil få mer eller mindre problemer av det. Kanskje mye av grunnen er at barrierer brytes i forhold til hva som er ulovlig, man tøyer stadig strikken mer og mer. Blir enda mer nysgjerrig på andre rusmidler, hvem vet.

Jeg kan godt forstå at folk velger trippe på sopp osv. Det høres jo vanvittig spennende ut, men jeg føler at informasjonen som er ute og går angående rusmidler generelt, ofte er misvisende og noe feil.
Kanskje dette også er noe av grunnen til at det går så galt som det gjør.

Til syvende og sist, tror jeg sannsynligheten for å utvikle psykiske problemer er stor, i alle fall til stede, ved eksperimentering av slikt.

Jeg har alltid vært ganske så liberal i forhold til rusbruk, i alle fall til rekreasjonelt bruk, men mange av påstandene om rusmidler og rusbruk her inne, skremmer meg virkelig.

Det er en stor forskjell på å være blind, og det å være åpen.