View Single Post
Sitat av Mbetew Vis innlegg
Ble tatt under innrykk på Madla for ikke så lenge siden pga Cannabis.. hadde røyka ganske jevnt og trutt den siste måneden uten å tenke på at jeg skulle inn i militæret. ble fort markert av bikkja og måtte teste lommer/mobil/data for partikler med sånn cannabis spray.. ble tatt på laptopen. ble deretter pissings og hårprøve, avhør og narkobruk på rulleblad.. fikk utsettelse 2 måneder på førstegangstjenesten pga sikkerhetsklarering. om to måneder kan jeg komme inn igjen, men vil ikke få komme i kontakt med våpen eller militære kjøretøy, Gud for en gøy førstegangstjeneste det eventuelt vil bli.

Vil bare si at det er meget vanskelig å ikke bli markert, jeg hadde vasket alle klærne mine og "fjernet" alle spor, allikevel ble jeg markert og måtte avlegge pissings/hårprøve + hurtigprøve som felte meg. Hadde ikke rulleblad fra før av og håpet at jeg kunne gå på pissings hos fastlege for å ikke få det på rulleblad, men snuten var fast bestemt på å fucke opp for meg.

Var mange som ble tatt som bare hadde tatt ett trekk eller to av en joint for 2-3 uker siden, allikevel ble de markert av enten mobilen eller datamaskinen selv om dette hadde blitt vasket med zalo/legesprit..

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=103182
Vis hele sitatet...
Jeg hadde røyka jevnt og trutt hele sommeren i fjor, og røyka til og med dagen før jeg skulle inn til førstegangstjeneste på Madla. Men til gjengjeld, tenkte jeg faktisk litt gjennom at jeg skulle på førstegangstjeneste, så jeg hadde ikke med meg ting som tidligere hadde vært i kontakt med hasj. La igjen laptopen hjemme, og kjøpte to sett med nye klær på Hennes og Maurits bare for å ha klær å møte opp i. I tillegg la jeg igjen iPhonen hjemme, samt kortmappa (vasket bankkortet og la det i toalettmappa).

Husker jeg var veldig nervøs når vi fikk beskjed om å stille oss på linje, plassere bagenen bak oss og se rett fram. Hadde selv bare med meg en gammel sekk som ikke hadde vært i bruk på lang tid, med ett klesskift og toalettmappe. Var rimelig nervepirrende da Schæferen lukta på fingrene mine, men det gikk visst bra, selv om jeg ikke hadde vaska dem spesielt mer enn etter å ha vært på toalettet, pluss en dusj før turen til Madla.

Etter hundeopplegget måtte vi frem til avlukker der vi fikk spørsmål som dreide seg om narkotika.. "Har du prøvd narkotiske stoffer?" "Har du kjennskap til noen som driver med narkotiske stoffer?" Etter en kort spørrerunde måtte jeg ta ut alt innhold i lommene, altså noen småpenger og en gammel mobiltelefon. Deretter vrengte politidama lommene mine og strøk en post-it-lapp over den innerste delen av lomma (der hvor alt støvet vanligvis samler seg). De sprayet to forskjellige sprayer på post-it-lappen, noe som ikke ga utslag.

Deretter smilte politidama, ønsket meg lykke til i militæret, og sendte meg videre for utdeling av militærartikler. =)

Poenget med det jeg skriver er at det ikke er så veldig vanskelig å kommer seg gjennom narkotesten i militæret, så lenge man er klar over hva som foregår og hva man kan gjøre for å slippe unna.

Hadde ikke orker å stresse med å renske kroppen min for hår (er gutt, og vil ha hår på kroppen!), men å bruke noen kroner på nye klær er en grei investering for å slippe prikk på rullebladet og en kjedelig bot, i tillegg til å muligens ha stengt alle muligheter for en militær karriere.

Tipper noen vil si at jeg ikke kan ha tenkt gjennom saken særlig nøye ettersom at jeg fortsatte å røyke til dagen før innrykket, men det var en sjanse jeg var villig til å ta, så ingen trenger å nevne det.