View Single Post
Sitat av Graps
Jeg slutter meg til at mye av grunnen er vår drikkekultur. Grunnen til denne er en litt annen diskusjon..

Men når f.eks. Wiggles nevner at det er så på trynet at vi har 20 på brennevin, i Sverige har de 20 årsgrense på alt over "hus øl" eller hva en kaller det. Husker ikke prosenten men den er merkbart under 4,7. 3, noe.. Drikke kulturen vår støtter ikke at 16 åringer skal drikke sprit.. hvor mange er det ikke som blir driita ut av sans og samling på det lille de finner i barskapet pluss alt de klarer å grave opp rundt omkring allerede.. Vi måtte gjort store inngrep i holdningen til ungdom for å sette ned aldersgrensene.
Vis hele sitatet...
Okay, la meg reformulere. Jeg synes det er på trynet at jeg som myndig person kan stemme over hvem som skal styre og stelle i landet her, jeg kan også sette meg bak rattet på en 32tonns lastebil og kjøre rundt i oslos gater, men jeg får ikke dra på polet og handle meg en halvflaske vodka. Hadde myndighetsalderen vært 20 år derimot, så klart jeg hadde forstått hvorfor jeg ikke fikk handle sprit.