View Single Post
Servere ja... I følge kjerringa så har jeg evig nok av sånne

Server #1

Cisco brandet IBM server med Intel Xeon 2Ghz / 2 GB ram og ~700GB disk. Dette er filserveren min hjemme. Fungerer også som web-frontend mot musikksamlinga og som ftp server. Står på ussel 2Mbps linje hjemme i kjelleren.

Server #2

Dual AMD 1.8Ghz med 1,2 GB ram og litt disk... Denne er en av mine 2 DNS servere som styrer domenene jeg administrerer.

Server #3

HP 9000/360 HP-UNIX maskin fra 1984 40Mhz 680XX CPU fra Motorola og 8 MB RAM. Den har svimlende 512MB disk... Tenk hva noe slikt må ha kostet i 1984... Denne maskina kjører nå NetBSD da tapestasjonen er død... Har orginale taper med HP-UX 8, 9 og 10. Har noen en tapestasjon med HP-HIL interface så skrik ut Bruksområdet begrenser seg jo endel pga hardware Men planen er at den skal bli irc-bot på heltid.

Server #4

Silicon Graphics O2. 300Mhz CPU og 256 MB ram. 72GB SCA disk. Dette er lekemaskin. Har brukt den som web-server.

Server #5

Silicon Graphics Octane. 400Mhz CPU og 512 MB RAM. 2 x 72GB Disk. Ok... dette er vel strengt tatt ikke en server men mer en arbeidsstasjon... Men fin er den uansett Utrolig elegant arkitektur for å jobbe med video og utvikling av real-time video-effekter

Server #6

Dual AMD Opteron med 4 GB ram og 3 x 300GB SATA disk i hardware RAID-5. Kjører Vmware ESX 2.5. Dette er min produksjons-server. Den kjører for øyeblikket 4 virtuelle linux servere... Den står i dedikert serverrom på 450Mbps linje

Server #7

HP DL360 G2 med 2 GB ram og 2 x 18GB SCA disk. Dette er lab-serveren min. Den står som regel plassert på kjøleskapet i gangen utenfor hybelen min. (bor på hybel i ukene... og hjemme i leiligheta i helgene) ... Kjører for tiden Solaris på denne.

Server #8

SUN Sparcstation 5. Denne står også på hybelen min. Det er ikke så lenge siden jeg fikk denne så jeg har ikke fått lekt med den så mye... Men jeg skal nok finne noe gøy å bruke den til etterhvert.

Server #9

Dedikert leid server hos easyspeedy.com i Danmark. Dette er den gamle produksjonsserveren... Den er nå for det meste DNS nr 2 og litt web-server.


Ellers har jeg Cisco switcher og router i nettet mitt samt en SMC managed gigabit switch som står på ESX server siten.

Ja også har jeg en Siemens hix 5630 DSLAM (xDSL sentral) som kjører linux. Den har 72 ADSL og 48 SHDSL porter. Jeg tar den med her på lista siden jeg har laget meg cross-compiler toolchain og den nå kjører apache + php

Om noen har et pent brukt rack-skap å selge så PM

Skal se om jeg ikke finner fram noen bilder av maskinparken...
Sist endret av neurotor; 30. juni 2007 kl. 00:10.