View Single Post
Bare for å gi ett kort å greit svar til topic.

Etter å ha gått en lengre tid på urinprøver for å holde meg unna hasj, fikk jeg diagnosen "ADD med enkelte snev av ADHD" som psykologen sa det.
Hadde venta lenge på å bli ferdig utredet men var likevel usikker når det gjaldt å få Ritalin (dette fordi jeg haater alt amfetaminlignende).
Opptrappingen gikk greit men etter det begynte problemene, jeg sliter veldig med å få sove fra før av men dette ble nå mye værre.
Matlysten forsvant mer og mer og det endte med at jeg bare gikk dødsnervøs rundt pga "makka-aktige nerver" og lite søvn kombinert med lite mat.
Det ble foreslått at jeg skulle heller begynne med "Ritalin Long Lasting" eller evnt Concerta noe som er det samme som Ritalin LL, og få noe benzo ved siden av for å roe ned hodet mer og for å fikse søvnen og nervene.
Men siden alt går så tregt i systemet så begynte jeg heller å kjøpe benzo`s selv og selvmedisinere meg, da jeg sa dette ble jeg hivd ut av ADHD teamet (i Tønsberg) og inn på PUT isteden fordi da mente dem jeg var rusmisbruker(!!)

Så nå går jeg på Valium isteden (som jeg får av legen nå) og har det mye mer greit enn noen periode i Ritalin behandlingen min.
Mulig jeg prøver å få Ritalin LL av AD/HD teamet igjen, men det er mer pes å komme gjennom systemet enn gevinsten blir føler jeg mange ganger, så jeg har ikke noe hastverk med det nå.