Tråd: Hvit hasj?
View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av mentalmelt
La meg bare gjøre et par ting helt klart:

1. Det er ingen som strør hverken kokain eller hvit heroin på en plate med hasj. Av åpenlyse grunner.

A) Å strø et pulver på en plate vil bare resultere i at mesteparten av pulveret glir av og forsvinner inn i evigheten.

B) Kokain er altfor dyrt til at noen ville giddet å sløse sånn med det. I tillegg må kokain gjøres basisk hvis det skal kunne røykes uten at mesteparten bare svis i stykker. Og basisk kokain er ikke et hvitt pulver, men en gul olje.

C) Hvit heroin er så dyrt og sjeldent at de fleste heroinister aldri kommer til å se snurten av det. Er du i besittelse av hvit heroin er det siste du gjør å sløse det bort på en eller annen sliten plate.

D) Skulle man allikevel få det for seg å lure inn litt heroin i en plate, ville den eneste effektive metoden vært å pensle det på i flytende form. Ergo, det ville ikke sett ut som et hvitt pulver.


2. Så også det ble nevnt LSD et eller annet sted, så ville bare påpeke en gang for alle at LSD ikke kan røykes, og at det heller ikke kan heve effekten av cannabis ved at det påføres for eksempel en plate.
Vis hele sitatet...

Mhm..

Vet ikke om du leste posten jeg skrev over deg ..
Poenget er i hvertfall det samme, og det du skriver/argumenterer med, er akkuratt det jeg skrev - med en kortere og klarere tekst. (det er kanskje vel og bra, ettersom jeg har til uvane å skrive tildels laaaaange poster)

Du skriver at du leste LSD et sted.
Jeg tok dette som et eksempel fordi - fordi dette har blitt tatt opp tidligere i mange sammenhenger her på forumet -og- på gaten, der folk faktisk er av den oppfattning av at de har røykt hasj som har "vært LSD penslet".

Det jeg tror mange glemmer er at, THC er et hallusinogent virkestoff, og som da kan få "nybegynnere" til å tro at det er noe -mer- enn bare hasj som gjør at de får den virkningen de evt. får.
Røyker man regelmessig vil denne hallussinogerende effekten avta grunnet kroppens tilpassnings evne.

Om en "nybegynner" får beskjed om at hasjen er penslet med *hva som helst*, tror jeg nok at det ville hatt en placebo effekt/innvirkning - og får brukeren til å tro at han har inntatt andre ting enn "bare hasj". Derav oppstår det myter om det ene og det andre.

Hvis du leser spørsmålene jeg stillte, vil du nok forstå at jeg ikke er av den oppfattning av at dette er mulig.
Derfor stiller jeg kritiske spørsmål til dem det angår, for å finne ut av hvordan de så har fått dette til å fungere i praksis.
Jeg tenker da på oppbevaring, bearbeiding, røyking og røyke metoder.

Om det er noen her på forumet som mener at de har røykt penselt hasj av diverse stoffer, ønsker jeg da en detaljert forklaring på hvordan dette har gått til.

Logisk tenkning er vel stikkordet her, som du har 'linet' så fint og enkelt opp

[color=red]edit: Punktum finale[/color]
Sist endret av spQ; 3. mai 2007 kl. 16:40.