View Single Post
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Trådstarter
841
Har ikke hatt problemer med å sove. Muligens jeg har slitt bittelitt med det i det siste, men det er da så lite at det knapt er nevneverdig.

Det er nå gått en stund siden jeg startet denne tråden og motivasjonen er ikke blitt noe høyere. Jeg har tenkt MYE på hva jeg vil, hva jeg skal, hvordan jeg skal, hvorfor jeg vil, hvorfor jeg skal... osv. Kommer fram til det samme hver gang. Har også i disse årsavgifts-dager litt pengeproblemer for å toppe det hele litt av. Så det skaper en del stress. Ellers er det ett fag jeg spesielt får til greit på skolen, og det liker jeg faktisk. Konstruksjonsmekanikk, for de av dere som vet hva det er. Sitter fortsatt ikke og jobber med det hjemme, men møter opp på øvingstimene og gjør en innsats der.
Innsatsen i de tre andre fagene mine er derimot veldig liten.

Sitter også og seriøst vurderer å ta meg et friår, Les: Jobbeår. Er vant til å arbeide, så det ser jeg ikke på som noe problem. Få litt fri, tenke litt, kanskje til og med reise litt rundt. Gjøre noe annet enn å sitte på skolebenken med bøker som helst skal kunnes på rim og utenat. Eneste grunnen til at jeg ikke har gjort det til nå er det at jeg er redd jeg blir hengende etter, dvs kaster bort tiden min på "lek og moro". Det jeg har innsett de siste ukene er at om jeg ikke gjør noe drastisk snart så vil den tiden jeg har brukt til å "studere" ha vært til ingen nytte.

Kan sikkert spørre rådgivere på universitetet og sånn, men er det noen som har erfaring med å hoppe av et tre-/femårig studie og ta et friår for så å begynne igjen? Tenker på om man må søke seg inn på nytt med resultater fra VGS og sånn? Eller om den skoleplassen jeg fikk tildelt da jeg startet på UiS "venter" på meg i den forstand at jeg kan komme tilbake om et år og fortsette der jeg slapp.