View Single Post
Conskript: Å få seg dame er en bra kur mot alt av dårlige vaner man har Desverre kan det gå ut over dårlige vaner man liker også

Floyd: Jeg tror nok du har bommet kraftig. ADD/ADHD og de forskjellige variasjonene av Aspergers og autisme er ikke noe man kan finne ved en blodprøve. Man må til utredning et par ganger hos en psykolog og ta en del prøver å slikt.

Og hvis man er over 18 er det ikke bare bare å starte med ritalin men det er mulig. Og det er feil at man står i fare for å miste førerkortet. Man må greit nok opplyse om dette når man får førerkortet, men så lenge man ikke får alvorlige bivirkninger fra medesinen (noe som er mer eller mindre ikke-eksisterende) så er dette ikke noe problem i det hele tatt.


Jeg anbefaler alle som har disse problemene og snakke med fastlegen sin og ordne en utredning for disse diagnosene. Jeg hadde uflaks og ingen medesiner funket på meg, men det fungerer på de aller fleste og mens medesinen ikke kurerer noe som helst så gjør den ting mye letter å takle selv.

Post-IT: Selv med ADHD/ADD er det ofte ikke noe problem å være motivert til ting man liker. Grunnen til at jeg sliter med det er nok mer medfølgende depresjon enn selve ADD'en.