View Single Post
Sitat av Pagan_Messiah
Få folk som kaller gutta på skauen for terrorister, og jeg ser ingen forskjell på dem og de muslimer som velger å kjempe for sitt folks frihet!
Vis hele sitatet...
Ser du ingen forskjell på å kjempe mot Nazister og Amerikanere?

Veit ikke helt jeg, jeg ville heller ofret livet mitt for å drepe nazister enn å sprenge meg selv blant amerikanske barn og kvinner.

Gutta på skauen var jo sabotører, og brukte relativt tradisjonelle militære taktikker for å ødelegge for nazistene. Og jeg kan virkelig ikke se for meg at de i de hele tatt vurderte å skade tyske sivile.

Sant nok at media setter alt i sitt perspektiv, så hvis nazistene hadde vunnet krigen hadde vi nok sett på gutta på skauen som noen terrorister, men vi hadde også sett på jøder som rotter og hadde ikke sett noen store problemer med å gasse hver enkelt av dem. Skjønner du poenget mitt? Er ikke bare handlingene til folka vi snakker om, men også fienden.

Har en slightly anelse på at du ikke mente selvmordsbomberne, men heller kanskje Iraks militære? og med det må jeg nesten si meg enig. Selvom det er en relativt stor forskjell på Amerika og Nazi-Tyskland. ((som fiende) og kanskje som okkupasjonsmakt?)
Okkupasjonstaktikkene til Tyskland kontra Amerika kan jeg lite om, så skal la være å si at Amerika er mildere eller whatnot, men forhåpentligvis er dere enige med meg at dere heller ville ha satt ei kule i huet til Hitler enn i huet på Bush (eller en hvilkensomhelst amerikansk president).

For de av dere som har fått inntrykk av at jeg er en Amerika elsker har misforstått grundig. Eneste jeg prøver å få sagt er at jeg synes terrorister i form av selvmordsbombere og diktatorer med sivildrap som militærtaktikk er så mye værre.


Til alle religioner finnes det faktisk voldelige ekstremister og fredfulle vanlig folk. Folk har som regel fordommer for og i mot religioner. Selv vil jeg gjerne kalle Hitler for en kristen ekstremist, og jeg ser på han som den værste personen noensinne. Gjør dette kristendommen til en ond religion? niks! Korsfarerne for lengelnge siden slaktet alle som ikke ville leve etter kristneregler og lover. Gjør dette alle kristne til ondskapsfulle idioter? Nein! Heksene som ble brent for lenge siden av usikre kristne. Er alle kristne fucked i trynet? nei nei nei.
Samme gjelder buddhister, muslimer og hinduister.
Eneste jeg ikke helt klarer å slutte å tenke på er at helligkrig er nedskrevet i Koranen, og hvis man utfører helligkrig og dør resulterer dette til nytelse i himmelen. Litt sketchy.
Men nå skal det jo sies at hvis du tyder bibelen på en sinnsyk måte finner du nok tilsvarende greier , og de aller aller fleste muslimer tar 100% avstand fra helligkrig og all den dritten. Religion blir det du gjør det til selv. Alle mennesker er forskjellig og tyder ting på forskjellige måter, å si at religion A er ditt og datt blir som å ta alle folka som tilhører religion A under samme kam. og dette er GALT.

Konlusjon:
Selvmordsbombing er ikke bra.
Amerika og Bush administrasjonen er ikke bra.
Religion er bra.
Religion er dårlig.