View Single Post
dette med læring er en del av en sirkel vil jeg si. Om lærerne hadde vært flinkere til å passe på at elevene gjorde det de skulle. Faktisk ga lekser og sjekket opp at de ble gjort ville elevene faktisk gjøre lekser, og dermed lære mer. Personlig har jeg merket at etter jeg gjorde mer for å følge med og ha interesse i faget og faktisk lære noe har jeg opparbeidet meg en bedre kompetanse i fagene (nå skal det sies at norsk er ikke min sterkeste side, ikke språk generelt egentlig...). Nå forstår jeg mer hva lærerne står å holder foredrag om(skal legges til vi har mange gode lærere) og dette fører for min del igjen til at jeg får mer interesse for faget og arbeider mer med det frivillig etter skolen. Gir man faen i begynnelsen forstår man mindre og det fører til at alt blir tungvindt og kjedelig. Så jeg vil si det er viktig å få med seg folkene og få de til å arbeide helt fra begynnelsen av. Det med karakter-setting ser jeg ikke på som noe problem. 3-4 Skal jo være gjennomsnittlige karakterer. og burde vel derfor gies til en gjennomsnittlig elev?