Tråd: legalisere?
View Single Post
Norge har 4 ganger så mange overdoser av heroin enn i Nederland. Gjennomsnittsalderen på en heroinmisbruker øker med ett år for hvert år som går - og har gjort det nå i 20 år (ligger nå på 40). Dette betyr at Nederland har fått et drastisk fall i rekrutteringen til sterkere stoffer. Ledere og politi der nede er enig i at årsaken til dette er at de har skapt et synlig skille mellom sterke- og svake stoffer.
Vis hele sitatet...
Kilde?, som andre på forumet har påpekt, er vi ikke så glad i "jeg har hørt at.." osv.


Kan forøvrig nevnes at jeg, med en _betydelig_ andel av den norske befolkning i ryggen er mot legalisering.
Hasj er og forblir et narkotikum i mine øyner. Kan nevnes at jeg selv har prøvd det, og at jeg foretrekker alkoholrus.
Jeg kan ikke bekrefte dette, men personlig tror jeg at virkningen på hasj varierer fra individ til individ, og at enkelte vil tåle dette bedre en andre. Norge har nokk alkiser, om vi ikke skal ha en haug med junkier og.

Og det dere sier om at ingen har dødd av hasj, vilket grunnlag har dere til å uttale det?, har dere drevet veldig mye forskning på området?, jeg er jaffal skeptisk til utsagnet.
Kansje folk dør mer spontant av alkohol, men jeg tror(legg merke til "tror") at cannabis forkorter livet.

Er det rart at flere ulykker skyldes alkohol, når de aller fleste nordmen over 18(under og)
drikker? mens bare få prosent av helheten røker.

Jeg kan forøvrig spørre hva dere ville foretrukket; at foreldrene deres tok set noen glass vin på kvelden, eller at di tok seg et par gram?

Beklager forøvrig viss enkelte begreper er brukt feil.