Tråd: selvforsvar
View Single Post
Verdens beste selvforsvar er faktisk å løpe. Begynn med friidrett, da blir du rask, sterk og smidig. Samtidig holder du deg i form. Selv er jeg 190 høy og har en matchvekt på rundt 120 kilo, det er skjelden (om aldri) at folk går på meg. Hvis de i så fall gjør det, har jeg lært meg å sloss på gata.

En kompis av meg driver med noe sånn Kinaslossing, jeg ble med han på trening, fordi vi skulle se hvem som var best - gatekid vs karatekid - gatekid (meg) vant så det ljoma. Litt overivrig fant jeg ut at jeg skulle måle krefter med han læremesteren. En 132 høy kineser - det skal jeg ikke gjøre igjen for å si det sånn, fikk regelrett bank.

Du kan forsvare deg like godt ved å "trene" på gata som i en eller annen form for "Kinaslossing", fordelen med sånn organisert er at du ofte trener hodet litt i samme slengen, får bedre selvkontroll, bedre selvtillit og alt det der.

Likevel oppfordrer jeg deg til å unngå slossing så langt det lar seg gjøre. Det kan fort skje et eller annet som ødelegger livet for deg, eller noen andre - rene tilfeldigheter og alt går fluktens til helvete. Har selv en gammel venn som sitter inne i 4 år fordi han havna i bråk med en fyr. "Offeret" datt og slo hodet i en fortauskant og er 100%ufør, sliter med alt og er helt utafor (i en alder av 22 år). Dette skal da min venn først sitte de beste årene av sitt liv i fengsel for, i tillegg sliter han med dårlig samvittighet og en ganske solid krav om erstatning... Etter den episoden slutta jeg faktisk å sloss.