View Single Post
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av DarkStaar
Greit nok...Kan gå med på at det må ligge andre ting bak, gjerne psykiske som du sier. Men saken er slik at denne gutten aldri ble seg selv igjen etter den syrelappen og den filmen. Jeg har snakket med mange som har skadet psyken på stoff, men ingen hvor skadeomfanget er så stort som hos denne personen.

Jeg pleier å bruke "aldri landet igjen" som en definisjon på personer som lever i sin egen verden, og som har blitt slik etter rusmisbruk. Nå er det slettes ikke sikkert at det var LSD som var den utløsende faktoren her, da denne personen også har hatt ett forbruk av andre rusmidler oppigjennom.
Poenget mitt er iallefall at han ble slik denne dagen hvor han hadde spist syre og sett film, og da mener jeg på at dette er ett eksempel på en som ikke landet. Nå er det vel rundt 6-år siden det gikk galt, og fyren lever fortsatt i en litt annerledes verden, og quite frankly så tror jeg aldri han kommer til å bli frisk..

Uansett Tias. Pisspreik er det ikke. Det finnes personer som er så uheldige å erfare slikt...
Vis hele sitatet...
Du har rett i at enkelte vil oppleve negative episoder, i likhet med personen du nevner, men å si at de aldri lander igjen blir helt feil. Å "ikke lande" impliserer at de "tripper" resten av livet - noe som absolutt ikke er tilfelle. Det nærmeste må være HPPD, men selv det skiller seg fra en tripp i den forstand at pasienten vet at det han ser ikke er ekte.

Kanskje han opplever en psykose av et slag?