View Single Post
Sitat av torsken
Virker som meg, at du kutter deg fordi du vil at foreldrene dine skal reagere.
Vis hele sitatet...
Det er den vanligste årsaken. Merk: Jeg sier ikke at det gjelder deg, queenie, for deg vet jeg ingenting om.

Det jeg vet er at selvskading i de aller fleste tilfeller blir brukt som et middel i en jakt på oppmerksomhet. Når man føler seg ignorert på alle plan er det kanskje lett å ty til den slags.

Anyways, visit http://psyke.org/. Ta en titt på bildene og les litt. Husk at denne siden ikke er til for å skremme, men for å informere.

Jeg kjenner deg ikke, men jeg vet at nesten alle personer går igjennom perioder i livet hvor de ville trengt profesjonell hjelp i følge "boka". Det er kun et fåtall som faktisk oppsøker hjelpen de "trenger", og allikevel går det bra for de fleste.
Mange nevner dette med at "det å tenke på selvmord er normalt, men dersom du vurderer det, så skal du oppsøke psykolog". Det stemmer ikke helt med virkeligheten.

Det jeg tenker er at du er en ung tenåringsjente som antakeligvis går igjennom en trist fase i livet. Har du gode venner, og foreldre som egentlig bryr seg, så er det kanskje ikke nødvendig at akkurat du skal finansiere en privat psykologs hytte?

Lykke til videre, uansett hva som skjer.