View Single Post
Sitat av DonVito
Det stemmer nok ikke helt "otherside". Avhengighet er jo også opp til hver og en å definere da.

Men hver eneste person jeg har møtt som har påstått dem bare skulle prøve èn gang, har endt opp med å fortsette med stoffet. Såklart kan det være snakk om et veldig sporadisk bruk.
Men, hvis jeg skal få følge min egen definisjon av avhengighet, så vil jeg si at majoriteten av de som prøver amfetamin, på et eller annet stadie blir avhengige.

Min definisjon: I det øyblikk du bortforklarer, forsvarer eller i ditt eget hode rettferdiggjør bruken din, er du avhengig.

Og er det en ting en person som har fått smaken opp for amfetamin er flink til, så er det nettopp det å rettferdiggjør sine egne handlinger. Fordi det å bøye seg og innrømme at advarselen vedkommende fikk før han prøvde stoffet, faktisk var riktig, er som oftest for mye for stoltheten å takle.

Mener nå jeg da...
Vis hele sitatet...
De fleste sier dem skal prøve det en gang ja, men de likte det såpass at dem fortsetter litt til, er ikke snakk om avhengighet det, det er pga de selv vil selvom de ikke trenger det.. Er ute etter litt spenning/forandring fra sin vanlige dag eller whatever.

majoriteten av de som prøver amf blir ikke avhengige nei! Det er så feil...

Din definisjon ser jeg på som feil, folk som har prøvd det en gang kan også bortforklare eller forsvare "bruken" sin.