View Single Post
Sitat av Stormen
Logoen er jo "da bomb".. Det er den som kommuniserer hele SEO-greia; at dette er en site laget for å hjelpe deg lykkes i Google.

Det kan hende man må forstå SEO-konseptet før man også forstår at logoen er en bevisst pastisj på Google sin logo; SEO står for "Search Engine Optimalization", og samtlige av verdens større siter jobber aktivt med dette - å heve Pageranken sin i Google. Dette kan mangedoble besøket til en webside, så det er absolutt på sin plass å benytte Google sin "identitet" for å kommunisere dette :-)
Vis hele sitatet...

hvis ditt mål er å bygge opp en seriøs seo-side, så vil jeg anbefale å bygge opp ditt eget merkenavn. sånn som det er nå vil du bli husket som en tulling som gjorde et mislykket forsøk på å utnytte et av edb-verdenens sterkeste merkenavn, og du vil neppe bli tatt seriøst. hvis du istedenfor lager ditt helt egne merkenavn og logo, så vil brukerne knytte dette merkenavnet til kvalitetsartikler og kvalitetsverktøy. da er det ikke lenger uaktuelt for brukerne å besøke siden igjen og anbefale den til andre.

hvis du derimot bare skal lage en spam-side, hvor du skal selge hemmeligheten om hvordan du ble rik med seo uten å gjøre noen ting, så greier du kanskje å lure en eller annen tulling til å tro at du har en forbindelse til goolge, slik at stakkaren finner fra kredittkortet sitt.

det er forøvrig spam-side jeg tenker når jeg ser på siden. fargene var smakløse, grandientene i kombinasjon med den lysere kanten rundt var smakløs, plasseringen av menyen var smakløs og layouten generelt hadde null balanse. den grønne stjernesaken passet overhodet ikke inn, og fortjener også betegnelsen smakløs. hvis du fortsatt vil ha slike runde kanter og menyen plassert på samme måte, må menyen begynne litt lenger nede slik at du ikke får to hjørner som vender samme vei rett etter hverandre. videre bør du fylle opp med noe under menyen, for å få et minimun av balanse i siden.

hvis jeg var deg ville jeg begynt på nytt. jeg antar at siden skal bestå at forholdsvis mye tekst, og da ville jeg satset mer på pikselelementer framfor grandienter og tykke kanter.