View Single Post
Jeg tror du misforstår litt. Selvom jeg tror på Gud så kan ikke mine handlinger flyttes over til at det har noe med at jeg er religiøs å gjøre. Det er misbruk av religion om jeg skulle gå å skyte noen for å deretter si at jeg gjorde det i Guds navn. Fordi Gud bare vil oss godt, vil han heller ikke at du skal ta livet av en person.

Tror du at alle som er medlem av en religion som har utført vonde ting i følge av sine ledere er onde? Da undervurderer du kraften av det å kontrollere mennesker. Hvordan i svarte tror du Hitler klarte å kontrollere et helt land? Via hat! Han bygde det hele på hat og makt. Når man klarer og provosere og få de man hater til å provosere ennå mer blir det krig og vold. Det er derfor det kan forekomme vonde ting ut av religion, _ikke_ på grunn av religionen nødvendigvis, men pågrunn av mennesket. Det er ikke Gud, Allah eller noen annen form for Gud/Gudinne eller whatever som gjør dette. Det er mennesket drevet av hat, misunnelse og det onde inne i oss.

Det gode kunne ikke eksistert uten det onde, hvordan hadde vi da kunnet visst hva det gode var om vi ikke hadde følt noen form for smerte.