Tråd: cannabisfrø
View Single Post
Sitat av felix_poker
knuthulu: Du misforstår meg. Jeg sier ikke at frøene ikke er forbudt, det er de så absolutt. Poenget mitt er at de ikke regnes som narkotika. De står ikke oppført på narkotikalisten, men rammes av en annen paragraf, nemlig den som sier at alle frø som kan bli til en plante som inneholder et stoff som er oppført på narkotikalisten, er forbudt. Dette vil ikke dermed si at frøet i seg selv regnes som narkotika.

Dette kan virke som flisespikkeri fra min side, men det har faktisk en god del si for straffeutmålingen hvis man først blir tatt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er litt flisespikkeri Noe som er helt iorden for meg. Jeg tror egentlig vi er nokså enige her. Poenget mitt er at dersom du blir tatt med frø, så blir du dømt/bøtelagt og det havner på rullebladet, på akkurat samme måte som besittelse av narkotika gjør. Må du vise vandelsattest i forbindelse med jobbsøking står det at du har blitt tatt for dette.

Jeg siterer igjen "Inntil i fjor hadde vi ikke forbud mot å omsette marihuana-frø, men nå inngår disse frøene i narkotikaforskriften, sier politiavdelingssjef Inge Sundeng"