View Single Post
ztaale: Hvor du har det i fra at jeg er avholdsmenneske? Er stor forskjell på å være avholdsmenneske og drikke fornuftig.

Når man er i den alderen er de aller fleste for unge til å vite hva de holder på med. I løpet av ungdomskola var det ca 5 eller 6 tilfeller hvor folk i bare min klasse havna på sykehuset og ble pumpa og jeg tror du er fult klar over hva som skjer når folk ikke blir pumpa. En annen i klassen min drakk seg full på en klassetur og bestemte seg for at å klatre jo det var en god ide (ellers en veldig fornuftig fyr med gode karakter, nordnorsk svømmemester, etc) og det endte med at han datt ned, skada en øret sitt, ødela arma si og ble sendt til tromsø for operasjon. Jeg kjenner også 3 jenter som har klart å drukke seg drita når de var yngre og endte opp med å bli voldtatt og enda flere som har klart å miste jomfrudommen sin tidlig pga fylla.

Folk flest i den alderen klarer ikke å begrense hvor mye de drikker og selv om dere klarte dere fint igjennom det så er det mange som ikke gjør det (det er rett og slett fakta) og det er like greit å ikke gi unge folk inntrykk av at det aldri kommer til å skje med dem. Selv flere voksne folk takler alkohol dårlig og da er det helt logisk at ungdommer med mindre livserfaring og dømmekraft takler det enda dårligere. De har ikke satt en aldersgrense på alkohol bare fordi de synes det er morro.