View Single Post
Selv hadde jeg min første fyllekule da jeg var 12 år. Det var da søstra mi som er 5 år eldre enn meg, og en kamerat av meg (2 år eldre) som lot meg prøve ut det å drikke alkohol.

Dette endte med at jeg tok avstand fra alkohol en stund, og heller lærte meg å drikke i moderate mengder. Jeg har ikke tatt noe skade av å "begynne å drikke" i så ung alder, heller stikk motsatt faktisk, siden de jeg drakk sammen med var mer erfaren enn meg selv, og da fikk jeg mer erfaring i rolige omgivelser med folk jeg stolte på.. Så når jeg kom i "fjortiss perioden" osv, så brukte jeg den erfaringen, og det har gått veldig bra med meg i senere tid :P

Mitt råd til trådstarter; bare gi henne en liten advarsel, snakk ordentlig med henne, men for guds skyld ikke kom med pekefingeren og si hva hun skal gjøre og ikke. Folk i den alderen elsker å trosse autoritære personer, inkludert familie. Og som mange andre her sier, finn ut litt om hvilke personer hun "henger" sammen med. Er det folk på sin egen alder er det vel ikke så farlig, men er det folk som er en god del gamlere burde du kanskje gi en pekepinne til foreldrene hennes..