View Single Post
Hmmm. Sitter på en del morsom Hardware... Dersom noen har ønsker om det kan jeg sette opp div servere til slik lek. Kan sette opp server med IRIX (Silicon Graphics O2 og Octane), Solaris (på sparc arkitektur), HP-UX (I første omgang versjon 9 eller 10 på en eldre HP-UX server) samt en del Cisco / annet dedikert nettverks utstyr.

Har også en Siemens Hix5630 DSLAM stående hjemme på datarommet. Den kjører Linux og er den access platformen minst en av de store ISP'ene i Norge kjører kundene sine på. En slik boks klarer opptil 8 linjekort med enten 72 ADSL kunder eller 48 SHDSL på. Dvs opptil maks 720 ADSL2+ kunder. Så dersom noen har tenkt å finne ut hvordan man kan hacke ISP'en sin og øke farta si så har dere sjansen her. Kan vel ikke publisere så mye doc's pga en NDA. Men hey... Den kjører jo linux for pokker :-D Jeg har til og med laget meg gcc kompilator toolchain til den. PPC platform.

*DSL-LAB# uname -a
Linux DSL-LAB 2.4.23 #1 Thu Oct 27 01:55:14 KST 2005 ppc unknown
*DSL-LAB#

http://www.siemens.ie/carrier/topics...ay/hix5630.htm

Dette er avhengig av at min snille ISP har en ekstra IP eller to til meg da jeg vil ha slik trafikk adskilt fra resten av mitt nett.

Post eller PM dersom intresse.