View Single Post
Fikk lyst til å være litt kritisk jeg nå...

Sitat av Marjo
Fordi det er like irriterende hver gang en kunde slenger varene ned på båndet før kunden som betjenes har fått varene sine bipet. Da må betalingsterminaloperatøreren skille varene fra hverandre, uten å kunne se et tydelig skille.
Vis hele sitatet...
Er det ikke dette slike fine "neste kunde"-brikkene som kan legges på båndet til for?
Og hvis butikken ikke har slike, så er det butikken sin feil, for hvorfor skal kunden som velger å ikke bruke kurv(Det er fritt valg, du MÅ ikke ha kurv) slite med å måtte holde varene litt lengre fordi butikken ikke har det som kreves i et moderne supermarked?
Og hvis butikken har slike, men kunden ikke bruker, så kan vel du som "Betalingsterminaloperatør" opplyse kunden om dette slik at hendelsen unngås neste gang?

Sitat av Marjo
Vi betalingsterminaloperatører vet nemlig ikke hvor god du er til å pakke varene dine.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke alltid kunden heller vet hvor mange poser han trenger...

Skulle det vise seg at alt er på plass, og du vil ta ut litt penger, så vær gjerne hyggelig og start den (spørrende) setningen med «Kan jeg være så snill ….»! Vi er ingen minibank som er til for å gi dere penger. Som sikkert ca 1% av dere vet, så skal vi ved skiftslutt ha 3000,- i kassa; vi starter med 3000,- i kassa, og skal dermed avslutte med 3000,- i kassa. Get it?
Vis hele sitatet...
Siden 1% vet det, hvorfor forventer du da at kundene dine skal ta hensyn til det?

Åh, så du klager på kø? Prøv å kom litt før stengetid! Når du er så tett at du synes det er greit å komme inn 19:47 på lørdagskvelden får du faen døtte meg klare å stå i kø. Og vi har heller ikke tid til å løpe bak på lageret for å se etter varen du skal ha, vi prøver faktisk å være ferdig til stengetid. Synes du det er gøy å måtte være 30 minutter ekstra på jobb fordi enkelte er totalt blåst? Nah, didn’t think so.
Vis hele sitatet...
Hvis dere ikke ville ha kunder inn 19:47 på en lørdagskveld, så hadde det vel vært slik at dørene f.ex ikke kunne åpnes fra utsiden etter 1900, da hadde dere slippet det.
Nå er det jo slik at butikken er åpen til f.ex 20.00, og da er det vel ikke for mye av kunden å forlange standard behandling, f.ex lete etter varer og andre ting.

Det jeg synes du har glemt av er at du er til for kundene, ikke kundene for deg i et service-yrke.
Rett og slett en liten misforståelse om hva kundeservice er for noe her.
For som sagt, det er faktisk pga kunden som du tydeligvis misliker som gjør slik at du i det hele tatt får lønn..