Tråd: fengsel?
View Single Post
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Derav har vel allerede onkel blå oversikt over både deg og hva du foretar deg. Ulovlige våpen blir vel hardt slått ned på, iallefall så tunge som en ak.
Vis hele sitatet...
Neppe.. De bruker nok mer energi på å hindre at folk som meg (les: lovlydig våpeneier) ikke skal få beholde våpna mine lenger.. Å bekjempe kriminalitet koster penger og ser fint ut på papiret, å ta fra meg våpnene koster ikke penger, og ser like fint ut på papiret..

Bli medlem i en pistolklubb, da får du tilatelse til å nytte automatvåpen (etter 2 år eller no). Har selv skutt med en fullt lovlig AK-74 på skytebane.
Vis hele sitatet...
Feil.. Etter halvt år har du lov til å kjøpe pistol/revolver dersom du er over 21 år. Du er heller ikke garantert å få kjøpetillatelse innvilget..

Om du har skutt med AK74, går jeg ut fra at den var plombert til halvauto.. Ellers er den ulovlig å inneha i Norge..

Hva .50 cal snikskytterrifler angår, ser jeg ikke problemet.. Vet folk påstår at man kan skyte ned fly med den, men fly tåler omlag 200 treff med .50 cal før det faller til jorden, og med en enkeltskuddsrifle tviler jeg sterkt på at du klarer å få inn et eneste treff.. Jeg er utrolig mye mer skeptisk til at de selger maskingeværer på samme måte..
Folk der borte bruker forøvrig cal .50-riflene til blinkskyting på avstander som 1500 meter..

Dessuten.. Hvilken kriminell er så idiot at han velger seg et våpen på mellom 15 og 20 kilo når han skal ta livet av noen?