View Single Post
Sitat av voldern
Det er ikke alle cd'er som har kopiering's sperring da :/ Så bare lamt og boikotte alle artister.
Vis hele sitatet...
For øyeblikket er det bare EMI som aktivt driver med sperrer på "CDer". Men jeg ville anta at alle, med unntak av "små, idealistiske plateselskap", vil følge etter dersom en slik lov slår gjennom.

Og til dere som sier at "politiet ikke har ressurser til å overholde denne loven"; det stemmer nok, men det rettferdigjør ikke en slik lov, på noen som helst måte. Det er en viktig rett å ha lov til å ta kopi av sitt eget innkjøpte materiale. Loven tillater slik som det blir foreslått 1:1-kopiering, men ikke konvertering mellom formater. Og jeg er vel neppe den eneste som har en mp3-spiller, og som ikke er interessert å kjøpe en "godkjent konvertering" i tillegg, for å få hørt den nye skiva på mp3-spilleren min. For å ta backup av CDer kan flac være et meget hendig format siden en sparer en 30% plass, og det fortsatt er lossless. 30% plass spart er veldig mye i lengden.
Jeg skjønner veldig godt at platebransjen ønsker å hindre piratkopiering, men dette hindrer kun de som tar lovlige kopier av sitt eget materiale.

Og når vi først er inne på denne saken, staten har faktisk satt av 30 millioner kroner på 2005-budsjettet for at nordmenn fortsatt skal ha lov til å "kopiere til sine nærmeste".

Og på tampen, jeg kommer ikke til å boikotte noen andre enn EMI, som jeg har gjort en stund, selv om det er vanskelig siden de faktisk har mange gode artister.
Sist endret av dun; 16. februar 2005 kl. 21:21.