View Single Post
Noen virkninger av cannabis:
- Psykiske Lidelser som Schizofreni, depresjon etc.
- Varige hjerneskader.
- Nedsatt verbal evne, forringet hukommelse, dårlig gestalthukommelse og nedsatt psykospatiale evner.
(disse punktene er selvfølgelig skrevet av meg )

I tillegg er cannabis (som røyk) også farlig for luftveier, med opptil dobbelt så mye tjærestoffer som vanlig tobakk(<--- som kan føre til luftveislidelser og kreft, akkurat som med vanlig røyk)

Men alle disse farene er jo ting man selv velger å utsette seg for, i likhet med for eksempel vanlig røyk.
Jeg tror også at staten ville tatt en god avgift hvis det ble lovlig. Jo dyrere, jo færre folk blir det som prøver just for fun. Selv om man ikke akter å ”bli” narkoman, bruke det regelmessig, er det lettere å bare prøve hvis det ikke er dyrt.
De som bruker det nå røyker det jo uansett, og skaffer seg det uansett, så jeg vet ikke hvor stor fordel det er for disse.

Det finnes en norsk organisasjon som er for dette, NORMAL, men jeg mener deres argumenter for legalisering er vanvittig dårlig. Et av punktene er om medisinske årsaker, cannabis er bedre som medikament enn noen stoffer som brukes, men dette er et dårlig argument når det er snakk om legalisering for personlig nytelse.

Hvis cannabis skal bli lovlig i Norge mener jeg også at det bør være mer restrictions enn med vanlig røyk. Det bør ikke bli sånn at en fyr som står og venter på trikken like gjerne røyker tjall som en vanlig nikotinpinne.